Kundeservice

Driftsmeldinger: Alle systemer fungerer som de skal.
Min side: Logg inn her
  • Innholdstjenester

    En innholdstjeneste er digitalt innhold man kjøper og betaler via mobilen. Dette gjennomføres som regel via 4- eller 5-sifrede nummer. Det kan være ringetoner, logoer, stemmeavgivning via mobil, spill, betaling for annonser eller bompasseringer, parkering eller varslingstjenester.

     

    Noen innholdstjenester fungerer som abonnement, så vær oppmerksom på at det kan innebære en avtaletid. Prisene for disse tjenestene er noe de ulike tilbyderne bestemmer selv. Hello viderefakturerer altså kun kostnaden for tjenesten.

     

    Det skal være mulig å stoppe de aller fleste innholdstjenester ved å sende STOPP til avsendernummeret for den aktuelle tjenesten.

     

  • Første faktura er høyere enn forventet

    Alle abonnement faktureres en måned på forskudd. Det vil si at hvis du eksempelvis blir kunde 11. oktober, vil du på første faktura betale faste avgifter for 11. - 31. oktober, i tillegg til hele november. Fra faktura nummer to betaler du selvfølgelig kun én månedsavgift om gangen.

     

  • Fakturakopi og spesifikasjoner

    Fakturakopier og spesifikasjon kan du laste ned på Min Side.

     

  • Avtalegiro

    Vi tilbyr per dags dato avtalegiro. Dette kan registreres i din nettbank, etter at du har mottatt første faktura fra oss. Denne betales som normalt, men neste faktura vil da bli belastet i henhold til avtalegiro.

    Hello tilbyr ikke e-faktura.

     

     

  • Generelt om fakturering

    Våre fakturaer sendes ut i starten av hver måned, og har 14 dagers forfallsdato. Man kan velge mellom e-post- og papirfaktura. Vi ønsker at flest mulig av våre kunder har e-postfaktura da vi sparer kostnader (for både deg og oss) og miljøet!

     

    Hello fakturerer forskuddsvis, det vil si at din første faktura inneholder månedsavgifter for 2 (privatkunder) eller 3 (bedriftskunder) måneder. Fra faktura nummer to betaler du selvfølgelig kun én månedsavgift om gangen.

      

    Kontonummer 5083.05.27653
    BIC/Swift DNBANOKKXXX
    IBAN NO6050830527653

     

  • Spesifikasjon

    Klikk på bildet for større versjon

     

    1. Abonnement spesifikasjonen gjelder for.
    2. Typer trafikk som er fakturert. De vanligste oppklaringene:
      1. Til servicetjenester: 5 og 3-sifrede numre, f.eks. opplysnings- og kundeservice-tjenester.
      2. Innholdstjenester: parkering, donasjoner, stemmeavgivning, bompasseringer, spill med mer.
    3. Perioder avgiften gjelder for. Faste månedsavgifter faktureres forskuddsvis, og datoen for dette står på de enkelte linjene.
    4. Sum med og uten MVA for de respektive linjene, samt totalsum per abonnement.
  • Giro

    Klikk på bildet for større versjon

     

    1. Sammendrag av kostnadene på faktura, spesifisert med og uten MVA. Ikke MVA-pliktig beløp kan for eksempel være visse innholdstjenester og fakturagebyr.
    2. Forfallsdato
    3. KID-nummer
    4. Beløp til betaling
    5. Kontonummer
  • Forsiden

     

    Klikk på bildet for større versjon

    1. Generell fakturainformasjon som kundenummer, fakturanummer og for hvilken periode fakturaen gjelder. Periode forteller deg fra hvilken periode trafikken er fra.
    2. Kostsenter benyttes for bedrifter. Dette for å kunne dele fakturaer opp i forskjellige kostsentre, for å kunne summere opp kostnad per Kostsenter.
    3. Summen vises både eks. og inkl. MVA. Dette fordi vi har både bedrifts- og privatkunder. Privatkunder kan forholde seg til inkl.MVA-summen. Delsum viser summen for kostnader for abonnementene i sammendraget.
    4. Under sammendraget kommer generelle kostnader på fakturaen. Noen vanlige spørsmål:
      1. HTB Total - SMS: SMS-er som er sendt via vår sentralbordløsning.
      2. Kost for viderekobling av mobilanrop: kost for å sette over samtaler i sentralbordet, fra hovednummer til mobilnummer.
      3. Ordre: bestillinger av mobiler og lignende, kjøpt via vår Webshop.
  • Ikke mottatt faktura

    Vi har minstefakturering og sender ikke ut faktura før den har oversteget 50 kr. Det vil si at om dine faste avgifter og forbruk er under 50 kr vil du ikke motta faktura før neste måned.

Kontakt oss

Telefon:
22 22 23 00
Postadresse
Pb: 6140 Etterstad, 0602 Oslo
Åpningstider: Man-fre: 09-17