Kundeservice

Driftsmeldinger: Alle systemer fungerer som de skal.
Min side: Logg inn her
  • Bestille SIM-kort

    Du kan bestille nytt SIM-kort til ditt eksisterende abonnement på Min Side. Hvis det er et helt nytt abonnement du ønsker, så bestilles dette via våre Bestillingssider.

  • PIN og PUK

    PIN og PUK finner du i ditt velkomstbrev. Du finner også kodene på Min side.

     

    Dersom du har endret PIN-koden din til en selvvalgt kode, vil ikke dette være oppdatert på Min side. Da kan du eventuelt taste feil tre ganger, så din mobil ber deg om PUK-kode i stedet. Da får du sette ny PIN-kode igjen.

     

    Endre PIN-kode på iPhone

    1) Gå til Innstillinger > Telefon > SIM-PIN-kode. Hvis du har en iPad, går du til Innstillinger > Mobildata > SIM-PIN-kode.
    2) Slå på SIM-PIN-koden eller slå den av.
    3) Skriv inn PIN-koden hvis du blir bedt om det. Om du ikke husker PIN-koden kan du sjekk dokumentasjonen som fulgte med mobilabonnementet, eller logge deg inn på Min Side for å inne PIN-koden. Husk at Ny PIN-Kode ikke oppdateres på Min Side.
    4) Trykk på Ferdig.

     

    Endre PIN-kode på Android telefoner

    1) Gå til Innstillinger > sikkerhet > Angi SIM-kortlås.
    2) Trykk på > Endre PIN-kode for SIM-kort (Husk at "låst SIMI-kort" må være aktivert).
    3) Skriv inn PIN-koden. Trykk ok > skriv inn den nye koden og gjenta koden igjen. Om du ikke husker PIN-koden kan du sjekk dokumentasjonen som fulgte med mobilabonnementet, eller logge deg inn på Min Side for å inne PIN-koden. Husk at ny PIN-kode ikke oppdateres på Min Side.
    4) Trykk på ok.


    Endre PIN-kode med tastekode
    Man kan enkelt endre PIN-koden ved å tast inn: **04*gammel PIN-kode*ny PIN-kode*ny PIN-kode#. Når koden er fylt inn trykk Ringe-knappen (det grønne røret) og du har endret din PIN-kode. Tastekoden kan benyttes på alle telefoner.

  • Operatørlås

    Hello opererer selvfølgelig ikke med operatørlås. Hvis du har klikket deg inn på denne siden, har din mobil mest sannsynlig blitt operatørlåst av en tidligere operatør, som du kjøpte din mobil via. SIM-kortet ditt vil da ikke fungere før du har låst opp mobilen. Men slapp av, vi hjelper deg! Bare følg anvisningen nedenfor:

     

    Det er kun den operatøren som har låst telefonen som har tilgang til operatørlåskoden. Er telefonen mer enn 12 måneder gammel kan du finne koden på mobilleverandørens nettside. Ved henvendelse til mobilleverandørens kundeservice vil du bli bedt om å oppgi en IMEI kode. Denne koden (15 siffer) finner du på telefonen bak batteriet, eller ved å taste *#06#.

     

    Her er direkte linker til verktøy for opplåsning hos Telenor og Telia.

     

    Ved operatørlåst iPhone forsøk først verktøy på operatørens hjemmeside. Hvis dette ikke fungerer, forsøk følgende fremgangsmåte:

     

    1. Ta kontakt med kundeservice hos operatøren du kjøpte telefonen via. De legger inn en bestilling mot Apple, om at telefonen skal frigjøres for operatørlås.
    2. Med nåværende SIM-kort montert i telefonen, kobler du opp iPhone til PC med medfølgende kabel, synkroniserer og tar sikkerhetskopi. Dette gjøres via iTunes, som kan lastes ned via apple.com.
    3. Uten å koble iPhone fra PC-en skifter du fra nåværende SIM-kort, til Hello SIM-kort. Trykk på Restore. iTunes vil slette all informasjon fra din iPhone.
    4. Etter at prosessen med å fjerne all informasjon på iPhone er fullført, må telefonen reaktiveres. Når dette er fullført er telefonen fri for operatørlås og Hello SIM-kort kan benyttes.
    5. Last inn igjen sikkerhetskopi fra iTunes og synkroniser.

     

    Om du ikke allerede har portert ditt mobilnummer til Hello, kan du skifte tilbake til ditt gamle SIM-kort. Telefonen er nå fri for operatørlås, og du kan på porteringsdagen (se velkomstbrev) skifte SIM-kort uten å måtte koble til iTunes.

     

     

Kontakt oss

Telefon:
22 22 23 00
Postadresse
Pb: 6140 Etterstad, 0602 Oslo
Åpningstider: Man-fre: 09-17